Ford T (okres produkcji 1908-1927)

Pierwszy produkowany seryjnie, lecz nie pierwszy produkowany na taśmie montażowej pojazd. Model T wyprodukowany został łącznie w ponad 15 mln egzemplarzy. Był prosty w budowie co gwarantowało łatwość ewentualnej naprawy. Po I Wojnie Światowej był montowany także w Polsce. Ford T dostępny był w wielu wariantach nadwozia (które posiadamy w naszej ofercie), przy zachowaniu tej samej bazy auta, co również przyczyniło się do jego sukcesu. Wyjątkiem było rozwinięcie konstrukcji do modelu TT – ciężarówki, która miała większy rozstaw osi (lecz początkowo Ford próbował stworzyć furgonetki przy zachowaniu tego samego rozstawu osi co w wariantach osobowych. Prezentowany tu pojazd jest właśnie tego przykładem). Nasz egzemplarz jest jednym z dwóch w Polsce Fordów ze starszym typem chłodnicy(mosiężnym) oraz prawdopodobnie drugą z najstarszych ciężarówek w Polsce.

Ford Model T pick-up ambulans karetka www.blitzteam.pl Ford T 100-letnia ciężarówka wynajem pocztowóz www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Ford T (okres produkcji 1908-1927)

Pierwszy produkowany seryjnie, lecz nie pierwszy produkowany na taśmie montażowej pojazd. Model T wyprodukowany został łącznie w ponad 15 mln egzemplarzy. Był prosty w budowie co gwarantowało łatwość ewentualnej naprawy. Po I Wojnie Światowej był montowany także w Polsce. Ford T dostępny był w wielu wariantach nadwozia (które posiadamy w naszej ofercie), przy zachowaniu tej samej bazy auta, co również przyczyniło się do jego sukcesu. Wyjątkiem było rozwinięcie konstrukcji do modelu TT – ciężarówki, która miała większy rozstaw osi ( lecz początkowo Ford próbował stworzyć furgonetki przy zachowaniu tego samego rozstawu osi co w wariantach osobowych. Prezentowany tu pojazd jest właśnie tego przykładem). Nasz egzemplarz jest jednym z dwóch w Polsce Fordów ze starszym typem chłodnicy ( mosiężnym) oraz prawdopodobnie drugą z najstarszych ciężarówek w Polsce.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel 1,2 ltr. (okres produkcji 1931-1935)

Opel 1,2 ltr. był pierwszym „autem dla ludu” z logo Opla. Cechowała go prosta i stosunkowo niezawodna konstrukcja. Ten model Opla często pojawiał się na Polskich ulicach aż do późnych lat 50. Montowany był w Warszawskich zakładach Lilpop Rau i Loewenstein, dzięki czemu dostępny był dla Polskiego obywatela. Auta te często były spotykane w roli taksówki, do momentu wprowadzenia rozporządzenia mówiącego o tym iż pojazd o takim przeznaczeniu powinien posiadać 4 drzwi.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel 1,2 ltr. pickup (okres produkcji 1931-1935)

Opel 1,2 ltr. był pierwszym „autem dla ludu” z logo Opla. Cechowała go prosta i stosunkowo niezawodna konstrukcja. Ten model Opla często pojawiał się na Polskich ulicach aż do późnych lat 50. Montowany był w Warszawskich zakładach Lilpop Rau i Loewenstein, dzięki czemu dostępny był dla Polskiego obywatela. Auta te często były spotykane w roli taksówki, do momentu wprowadzenia rozporządzenia mówiącego o tym iż pojazd o takim przeznaczeniu powinien posiadać 4 drzwi.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Zis 5 (okres produkcji 1933-1958)

Podstawowa ciężarówka armii rosyjskiej w czasach II Wojny Światowej. Pojazdy Zis 5, w niewielkiej ilości służyły także w polskich barwach przed wybuchem II Wojny Światowej, ze względu na niewielką ilość ciężarówek rodzimej produkcji. Po Wojnie często wykorzystywany przez UB oraz w prywatnych firmach.
- Pojazd posiada 2 komplety błotników (model Zis 5 W od 1942 (kanciaste), oraz owalne z okresu przedwojennego. W zależności od potrzeb wynajmującego, możemy zamontować odpowiednie dla danego okresu).
- Istnieje także możliwość montażu cywilnego zderzaka oraz drugiego kompletu drzwi i lamp w kolorze brązowym.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel P4 (okres produkcji 1935-1937)

Opel P4 był rozwinięciem udanego modelu 1,2ltr., który był pierwszym „autem dla ludu” z logo Opla. Prezentowany egzemplarz to jeden z 16 fabrycznie wyprodukowanych sztuk w wersji pick-up na zamówienie armii austriackiej. Od typowych małych ciężarówek wyróżnia go kilka elementów. Niestety nie przeszły one prób wojskowych i wróciły do Niemiec, gdzie wcielono je do armii. Do dnia dzisiejszego na świecie pozostały tylko oryginalne 2 szt. Podczas II Wojny Światowej w siłach niemieckich znalazło się znacznie więcej Opli P4 w wersji małych ciężarówek, lecz były one produkowane w postaci bardziej zbliżonej do standardowej wersji P4, gdyż nie było czasu na wytworzenie i przystosowanie maszyn. Podczas wojny Opel dostarczał również same podwozia pojazdu P4, które w wojskowych warsztatach adaptowane były m.in. jako imitacje lekkich czołgów.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel P4 (okres produkcji 1935-1937)

Opel P4 był rozwinięciem udanego modelu 1,2ltr., który był pierwszym „autem dla ludu” z logo Opla. Prezentowany egzemplarz to jeden z 16 fabrycznie wyprodukowanych sztuk w wersji pick-up na zamówienie armii austriackiej. Od typowych małych ciężarówek wyróżnia go kilka elementów. Niestety nie przeszły one prób wojskowych i wróciły do Niemiec, gdzie wcielono je do armii. Do dnia dzisiejszego na świecie pozostały tylko oryginalne 2 szt. Podczas II Wojny Światowej w siłach niemieckich znalazło się znacznie więcej Opli P4 w wersji małych ciężarówek, lecz były one produkowane w postaci bardziej zbliżonej do standardowej wersji P4, gdyż nie było czasu na wytworzenie i przystosowanie maszyn. Podczas wojny Opel dostarczał również same podwozia pojazdu P4, które w wojskowych warsztatach adaptowane były m.in. jako imitacje lekkich czołgów.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S cysterna (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S ambulans (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Mercedes L4500A (okres produkcji 1939-1945)

Prezentujemy Państwu model popularnej ciężarówki z II Wojny Światowej o podwyższonej ładowności oraz właściwościach jezdnych (napęd 4x4). Pojazd ten dostosowany był do przewozu 30 żołnierzy w pełnym ekwipunku, oraz cięższego zaopatrzenia (ładowność pojazdu 4,5 tony). Produkowany był w wielu wariantach nadwoziowych. Na takich samochodach montowano także działka przeciwlotnicze i stosowano także napęd gąsienicowy (maultier).

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-6700A (okres produkcji 1940-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym (większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.

Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-6700A strażacki (okres produkcji 1940-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym (większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.

Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault AHS (okres produkcji 1941-1947)

Po przejęciu fabryki przez III Rzeszę wyprodukowano 23000 egzemplarzy dla niemieckiej armii. Renault AHS jest książkową „budą” powieści pt. „Kamienie na Szaniec” Aleksandra Kamińskiego, który wspomniał markę pojazdu transportującego więźniów na przesłuchania pomiędzy aleją Szucha a Pawiakiem. W Mauzoleum Walk i Męczeństwa znajdują się archiwalne zdjęcia ukazujące ten właśnie model ciężarówki więziennej. Właśnie z tego typu ciężarówki odbijano więźniów w słynnej „Akcji pod arsenałem”.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault 1000 kg (okres produkcji 03.1946-1965 r.)

Renault 1000 kg to popularny w latach 50. i 60. dostawczak, który po zmianie kilku detali nazywany był później Goélette. Pojazdy te znalazły zastosowanie jako auta pocztowe, karetki, wozy piekarni, taxi bagażowe i wiele innych w przedsiębiorstwach różnych branży. Nasz egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji co wyróżniały drzwi otwierane „pod wiatr”, oraz charakterystyczny „wąsiasty” zderzak stosowany tylko w pierwszej serii.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault R2161 2,5 T (okres produkcji 1947-1965 r.)

Renault R2161 to popularna także w Polsce w latach 50. i 60. średniej ładowności ciężarówka, która po zmianie kilku detali nazywana była później Galion. Pojazdy te znalazły zastosowanie jako auta pocztowe, wozy piekarni, taxi bagażowe i wiele innych w przedsiębiorstwach różnych branży. Nasz egzemplarz pochodzi początku produkcji co wyróżniały drzwi otwierane „pod wiatr”. Pojazd oczekuje na proces renowacji. Dopóki nie trafi na warsztat istnieje możliwość wynajęcia auta jako wrak.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Gaz (Lublin) 51A (okres produkcji 1955-1975)

Pojazd ten był podstawową ciężarówką wojska rosyjskiego po zakończeniu II Wojny Światowej. Wiele tych pojazdów służyło także w barwach polskiej armii aż do lat 80 XX wieku. Gaz 51 nie był ciężarówką dedykowaną tylko dla wojska. Pojazd znalazł także zastosowanie w wielu gospodarstwach rolnych oraz firmach różnych branży (np. taxi bagażowe, piekarnie, firmy transportowe, firmy budowlane). W Polsce auto często nazywane było „Lublinem” gdyż na licencji montowane były bliźniacze pojazdy w FSC Lublin, które wyróżniało zaledwie kilka detali.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Star 25/27 (lata produkcji 1960-1971)

Samochody ciężarowe średniej ładowności produkowane w Starachowicach. Bliźniacze modele różniącę się jednostką napędową, Star 25 wyposażony w silnik benzynowy typu S470, natomiast model 27 w wysokoprężny silnik o oznaczeniu S53. Najpopularniejsze były wersje skrzyniowe, jednak występowały, także w innych wariantch, ze skróconą ramą i rozstawem osi np. ciągnik siodłowy (C25/27), wywrotka (W25/27), ale i wydłużoną jak w modelach strażackich (A25/27P) i skrzyniowych (25/27L)

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

FSD Nysa 521/522 (lata produkcji 1969-1994)

Samochód dostawczy produkowany w Nysie. Model oznaczony 521 zaprezentowano na Targach Poznańskich w 1968 roku, gdzie spotkał się z dobrym przyjęciem ponieważ znacznie odświeżono wygląd zewnętrzny, jednak mechanicznie nie odróżniał się od poprzedniej wersji 501. Model 522 wizualnie był bliźniaczy do 521, jedak wprowadzono w nim już zmiany mechaniczne. Polski samochód dostawczy produkowany był w wielu wariantach, m.in. mikrobus, furgon, TOWOS(towarowo-osobowy), ale także jako ambulans i pojazd milicji. Nysy nie były produkowane jedynie na rynek krajowy, cieszyły się również popularnością poza granicami PRL, między innymi w ZSRR, Bułgarii, Rumunii oraz na Węgrzech. Po Międzynarodowej Wystawie Samochodów w Brukseli, gdzie prezentowano nowy model, napłynęły zamówienia od nowych odbiorców - Belgii i RFN, jednak zażyczono sobie podwyższenia dachu o 10cm, co spowodowało modernizację dachu od 1972 na rynek niemiecki, a od 1975 wszystkie produkowane egzemplarze posiadały wyższy dach.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

FSD Nysa 521/522 milicja (lata produkcji 1969-1994)

Samochód dostawczy produkowany w Nysie. Model oznaczony 521 zaprezentowano na Targach Poznańskich w 1968 roku, gdzie spotkał się z dobrym przyjęciem ponieważ znacznie odświeżono wygląd zewnętrzny, jednak mechanicznie nie odróżniał się od poprzedniej wersji 501. Model 522 wizualnie był bliźniaczy do 521, jedak wprowadzono w nim już zmiany mechaniczne. Polski samochód dostawczy produkowany był w wielu wariantach, m.in. mikrobus, furgon, TOWOS(towarowo-osobowy), ale także jako ambulans i pojazd milicji. Nysy nie były produkowane jedynie na rynek krajowy, cieszyły się również popularnością poza granicami PRL, między innymi w ZSRR, Bułgarii, Rumunii oraz na Węgrzech. Po Międzynarodowej Wystawie Samochodów w Brukseli, gdzie prezentowano nowy model, napłynęły zamówienia od nowych odbiorców - Belgii i RFN, jednak zażyczono sobie podwyższenia dachu o 10cm, co spowodowało modernizację dachu od 1972 na rynek niemiecki, a od 1975 wszystkie produkowane egzemplarze posiadały wyższy dach.

www.blitzteam.pl

Żuk A 11M (okres produkcji 1973-1998)

Żuk, to populany dostawczak, który posiadał niemal każdy przedsiębiorca / rolnik w swojej karierze. Żuki nie były nigdy zaawansowane technologicznie, lecz miały dosyć prostą budowę. Wykorzystanie w Zuku podzespołów stosowanych w innych pojazdach polskiej produkcji sprawiło, że był w miarę tani w naprawach. Pojazd produkowany był w wielu wariantach nadwozia, co przyczyniło się do znacznej ilości zastosowań tego pojazdu. Na Polskich ulicach pojazdy te dosyć często pojawiały się jeszcze w pierwszej dekadzie XXI wieku. Dziś spotkać je można jeszcze w prywatnych niedużych sadach, na bazarach itp.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Star 266 (lata produkcji 1973-2000)

Terenowy samochód ciężarowy z napędem na 6 kół produkowany w Starachowicach. Był następcą modelu 660 popularnej „Pszczółki”, cieszył się dużą popularnością i niezawodnością w Wosjku Polskim oraz w straży pożarnej. Pojazdy wycofane ze służby przerabiane były na podnośniki koszowe. Wyposażony w 6-cio cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 150KM, zblokowany z 5-cio biegowąskrzynią biegów. Na wyposażeniu była także wyciągrana, napędzana wałem kardana.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Jelcz 325 (okres produkcji 1982-1992)

Popularna ciężarówka lat 80. i 90. XX wieku, lecz spotykana jeszcze na Polskich drogach do dnia dzisiejszego. Znalazła zastosowanie głównie w firmach transportowych oraz budowlanych. W tej postaci ciężarówka służyła także jako wóz kwatermistrzowski w jednostkach straży pożarnej. Jelcze 325 pojawiły się również w Wojsku Polskim głównie jako pojazdy zaopatrzenia.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Copyright © BLITZTEAM. All rights reserved.