Citroën BL 11 (Traction Avant) (okres produkcji 1934-1957)

Pierwsze seryjnie produkowane auto z przednim napędem. Charakteryzował się wieloma innowacjami, co przekładało się na doskonałe właściwości jezdne. Dzięki dobremu rozkładowi masy świetnie trzymał się drogi na zakrętach co spowodowało, że ciężko było go dogonić. Po zajęciu Francji podczas II Wojny Światowej wiele wyprodukowanych egzemplarzy trafiło na front i było użytkowana przez niemieckie siły. Po wojnie z tego modelu Citroëna chętnie korzystało UB oraz milicja.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

M 72 (1941-1961)

Prezentowany motocykl to podstawowy motocykl ciężki armii rosyjskiej tuż po II wojnie światowej. Od 1945-1947 także na wyposażeniu Ludowego Wojska Polskiego, a także Milicji Obywatelskiej. Pojazdy te wycofano z użytku w armii polskiej w latach 80.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault 1000 kg (okres produkcji 03.1946-1965 r.)

Renault 1000 kg to popularny w latach 50. i 60. dostawczak, który po zmianie kilku detali nazywany był później Goélette. Pojazdy te znalazły zastosowanie jako auta pocztowe, karetki, wozy piekarni, taxi bagażowe i wiele innych w przedsiębiorstwach różnych branży. Nasz egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji co wyróżniały drzwi otwierane „pod wiatr”, oraz charakterystyczny „wąsiasty” zderzak stosowany tylko w pierwszej serii.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault R2161 2,5 T (okres produkcji 1947-1965 r.)

Renault R2161 to popularna także w Polsce w latach 50. i 60. średniej ładowności ciężarówka, która po zmianie kilku detali nazywana była później Galion. Pojazdy te znalazły zastosowanie jako auta pocztowe, wozy piekarni, taxi bagażowe i wiele innych w przedsiębiorstwach różnych branży. Nasz egzemplarz pochodzi początku produkcji co wyróżniały drzwi otwierane „pod wiatr”. Pojazd oczekuje na proces renowacji. Dopóki nie trafi na warsztat istnieje możliwość wynajęcia auta jako wrak.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Warszawa 200 (okres produkcji 1951-1973 r.)

Popularne auto osobowe lat 50., 60. i 70. w Polsce.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Gaz (Lublin) 51A (okres produkcji 1955-1975)

Pojazd ten był podstawową ciężarówką wojska rosyjskiego po zakończeniu II Wojny Światowej. Wiele tych pojazdów służyło także w barwach polskiej armii aż do lat 80 XX wieku. Gaz 51 nie był ciężarówką dedykowaną tylko dla wojska. Pojazd znalazł także zastosowanie w wielu gospodarstwach rolnych oraz firmach różnych branży (np. taxi bagażowe, piekarnie, firmy transportowe, firmy budowlane). W Polsce auto często nazywane było „Lublinem” gdyż na licencji montowane były bliźniacze pojazdy w FSC Lublin, które wyróżniało zaledwie kilka detali.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Wołga 21 (lata produkcji 1956-1970)

Wołga 21 jest następcą produkowanej w fabryce GAZ „Pobiedy” - GAZ M20. Doceniona była za stylistykę oraz komfort jazdy, jednak montowane w niej silniki były paliwożerne. W polsce Wołgi pozostawały marzeniem dla szarych obywateli, poruszali się nimi urzędnicy państwowi, MO, tajne służby,oraz ze względu na komfort podróżowania wykorzystywane były jako taksówki.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Copyright © BLITZTEAM. All rights reserved.