Samochody Syrena początkowo produkowano w Fabryce FSO na Warszawskim Żeraniu, jednak po wprowadzeniu modelu 105, produkcję przeniesiono do FSM w Bielsku Białej. Model z oznaczeniem "L", wprowadzono w 1974r, od moedelu bazowego odróżniał się dźwignią zmiany biegów przeniesioną z kierownicy na podłogę, oraz dźwignią hamulca ręcznego przeniesioną między fotele kierowcy i pasażera. Na bazie Syreny powstało wiele ciekawych prototypów, jednak komunistyczne władze, nie dopuszczały do rozwoju tego pojazdu.
Radziecki samochód terenowy, przeznaczony był przede wszystkim dla wojska. Wyposażony w silnik pochodzący z Wołgi, bardzo dobrze sprawdzał się w terenie. Uaz Używany był przez wojska Układu Warszawskiego. Pojazdy te uczestniczyły, prawie w każdym konflikcie zbrojnym po roku 1970. Zarówno w Polsce jak i ZSRR odnalazł się w formacjach Milicji.
Samochód osobowy o klasycznym układzie napędowym - silnik z przodu,
napęd na tylne koła. Silnik 1,2 był podstawową jednostką napędową,
jednak Opel zadbał o możliwość wyboru wśród wielu pojemności,
połączonych ze skrzynią zarówno manualną jak i utomatyczną.
Kadett C występował w różnych wersjach nadwozia takich jak:
- dwu i cztero drzwiowy sedan (limo)
- coupe
- hatchback (city)
- kombi (caravan)
- oraz z częściowo składanym dachem (aero)
Żuk, to populany dostawczak, który posiadał niemal każdy przedsiębiorca / rolnik w swojej karierze. Żuki nie były nigdy zaawansowane technologicznie, lecz miały dosyć prostą budowę. Wykorzystanie w Zuku podzespołów stosowanych w innych pojazdach polskiej produkcji sprawiło, że był w miarę tani w naprawach. Pojazd produkowany był w wielu wariantach nadwozia, co przyczyniło się do znacznej ilości zastosowań tego pojazdu. Na Polskich ulicach pojazdy te dosyć często pojawiały się jeszcze w pierwszej dekadzie XXI wieku. Dziś spotkać je można jeszcze w prywatnych niedużych sadach, na bazarach itp.
Licncyjna wersja włoskiego Fiata 126 produkowana była w FSM w Bielsko-Białej, następnie także w Tychach. W Polsce wyprodukowano w sumie ponad 3,3 miliona egzemplarzy. Był jednym z najczęściej spotykanych aut na przełomie lat 80./90. Popularne określenie „maluch”, zostało oficjalną nazwą tego modelu od 1997 r.
Terenowy samochód ciężarowy z napędem na 6 kół produkowany w Starachowicach. Był następcą modelu 660 popularnej „Pszczółki”, cieszył się dużą popularnością i niezawodnością w Wosjku Polskim oraz w straży pożarnej. Pojazdy wycofane ze służby przerabiane były na podnośniki koszowe. Wyposażony w 6-cio cylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym o mocy 150KM, zblokowany z 5-cio biegowąskrzynią biegów. Na wyposażeniu była także wyciągrana, napędzana wałem kardana.
Służba Polonezów w Milicji Obywatelskiej rozpoczęła się już w 1978 roku, co prawda były to pojedyncze sztuki, ale w latach 80. stawał się podstawowym radiowozem. Od wersji cywilnych odróżniały się przede wszystkim wyposażeniem. Polonezy milicyjne posiadały sygnały dźwiękowe o zmiennych tonach, niebieski błyskowy sygnał świetlny wraz z galeryjką, i podświetlonym napisem MILICJA, megafony, dwa lusterka oraz halogeny. Jeśli chodzi o wnętrze to tam znalazła się radiostacja i wzmacniacz do megafonów.
Wprowadzenie do produkcji nowego Kadetta w 1979 roku (o 5 lat później niż Golfa) było ważnym wydarzeniem w historii firmy Opel: po raz pierwszy, po osiemdziesięciu latach budowania samochodów osobowych, firma zdecydowała się na zastosowanie przedniego napędu. Nadwozie tego nowego Opla o długości nie przekraczającej 4 metrów, nawiązywało sylwetką do największych samochodów Opel Monza i Opel Senator. Nowy model „dysponował” kilkoma wersjami nadwozia, różnym wyposażeniem, oraz wieloma silnikami: o różnych pojemnościach i mocach.