Ford T (okres produkcji 1908-1927)

Pierwszy produkowany seryjnie, lecz nie pierwszy produkowany na taśmie montażowej pojazd. Model T wyprodukowany został łącznie w ponad 15 mln egzemplarzy. Był prosty w budowie co gwarantowało łatwość ewentualnej naprawy. Po I Wojnie Światowej był montowany także w Polsce. Ford T dostępny był w wielu wariantach nadwozia (które posiadamy w naszej ofercie), przy zachowaniu tej samej bazy auta, co również przyczyniło się do jego sukcesu. Wyjątkiem było rozwinięcie konstrukcji do modelu TT – ciężarówki, która miała większy rozstaw osi (lecz początkowo Ford próbował stworzyć furgonetki przy zachowaniu tego samego rozstawu osi co w wariantach osobowych). W latach 20’ XX wieku statystycznie co drugie auto na światowych ulicach było Fordem T. Podczas okresu międzywojennego na Fordy T obowiązywała osobna kategoria prawa jazdy poprzez charakterystykę prowadzenia pojazdu. Nasz egzemplarz jest jednym z dwóch w Polsce Fordów ze starszym typem chłodnicy (mosiężnym).

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Ford T (okres produkcji 1908-1927)

Pierwszy produkowany seryjnie, lecz nie pierwszy produkowany na taśmie montażowej pojazd. Model T wyprodukowany został łącznie w ponad 15 mln egzemplarzy. Był prosty w budowie co gwarantowało łatwość ewentualnej naprawy. Po I Wojnie Światowej był montowany także w Polsce. Ford T dostępny był w wielu wariantach nadwozia (które posiadamy w naszej ofercie), przy zachowaniu tej samej bazy auta, co również przyczyniło się do jego sukcesu. Wyjątkiem było rozwinięcie konstrukcji do modelu TT – ciężarówki, która miała większy rozstaw osi (lecz początkowo Ford próbował stworzyć furgonetki przy zachowaniu tego samego rozstawu osi co w wariantach osobowych). W latach 20’ XX wieku statystycznie co drugie auto na światowych ulicach było Fordem T. Podczas okresu międzywojennego na Fordy T obowiązywała osobna kategoria prawa jazdy poprzez charakterystykę prowadzenia pojazdu. Nasz egzemplarz jest jednym z dwóch w Polsce Fordów ze starszym typem chłodnicy (mosiężnym).

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel 1,2 ltr. (okres produkcji 1931-1935)

Opel 1,2 ltr. był pierwszym „autem dla ludu” z logo Opla. Cechowała go prosta i stosunkowo niezawodna konstrukcja. Ten model Opla często pojawiał się na Polskich ulicach aż do późnych lat 50. Montowany był w Warszawskich zakładach Lilpop Rau i Loewenstein, dzięki czemu dostępny był dla Polskiego obywatela. Auta te często były spotykane w roli taksówki, do momentu wprowadzenia rozporządzenia mówiącego o tym iż pojazd o takim przeznaczeniu powinien posiadać 4 drzwi.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Mercedes Benz 200 W15 (1931-1936)

Auto wyższej klasy o pięknej stylistyce. Model ten był odpowiedzią wytwórcy na pogłębiający się kryzys przełomu lat 20’ i 30’ XX w. W porównaniu do poprzednich konstrukcji zmniejszono rozmiary pojazdu zachowując elegancki wygląd oraz dobre właściwości jezdne i komfort jazdy. Wytwarzany był w kilku wersjach nadwoziowych.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Citroën BL 11 (okres produkcji 1934-1957)

Pierwsze seryjnie produkowane auto z przednim napędem. Po zajęciu Francji podczas II Wojny Światowej większość wyprodukowanych egzemplarzy trafiła na front i chętnie była użytkowana przez niemieckie siły. Auto dzięki dobremu rozkładowi masy i komforcie jazdy na dobrym poziomie zyskało wielu zwolenników. Po Wojnie w Polsce wiele tych pojazdów znalazło „angaż” w służbie MO, UB oraz taksówki.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Mercedes Benz 170V W136 (1936-1942)

Popularne przedwojenne auto klasy średniej. Najliczniej produkowany model samochodów spod znaku gwiazdy do chwili wybuchu II Wojny Światowej. Produkowany był w kilku wersjach nadwozia. Prezentowany egzemplarz to tzw „fałszywy kabriolet” który posiada wszystkie elementy konstrukcyjne identyczne jak 4-drzwiowy sedan, lecz dach jest „odsuwany na całej jego długości”. Ze względu na dobre opinie i przedwojenny sukces już w 1946 roku wznowiono jego produkcję po wprowadzeniu nieduzych zmian wizualnych i technicznych. Zwiększono także gamę silników o jednostki diesla.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

DKW F8 (okres produkcji 1939-1942)

Dkw F8 był kolejnym modelem serii F, które kojarzone są „przeciętnym Kowalskim” lat 30’ i 40’ choć wg dostępnej wiedzy było w latach swojej świetności uważane za auto klasy średniej. Pojazdy te jeździły także jako taksówki (dopóki nie wprowadzono regulacji dotyczących taksówek – po Wojnie wymogiem było 4-drzwiowe nadwozie). Model ten był jednym z ostatnich pojazdów osobowych z tak dużym udziałem drewna w składzie konstrukcji. Ciekawostką jest także dermatoid pokrywający znaczną część nadwozia.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Kapitan (okres produkcji 1939-1950)

Jak sama nazwa wskazuje Opel Kapitän był przeznaczony dla ludzi na wyższych stanowiskach (w domyśle zamożnych). W czasie trwania II Wojny Światowej wiele tych pojazdów „służyło” w armii niemieckiej, a poruszali się nim wyżsi rangą wojskowi. Znalazł zastosowanie w jednostkach Wehrmachtu, SS, Abwehrze oraz Gestapo. Auto było przed Wojną również sprzedawane w Polsce, dzięki licencji na montaż Opli w Warszawskich zakładach Lilpop Rau i Loewenstein. Pojazd ten był wzorcem dla konstruktorów „Pabiedy”, na którą wykupiliśmy licencję produkując pod własną marką Warszawę „garbuskę”.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Citroën BL 11 (Traction Avant) (okres produkcji 1934-1957)

Pierwsze seryjnie produkowane auto z przednim napędem. Charakteryzował się wieloma innowacjami, co przekładało się na doskonałe właściwości jezdne. Dzięki dobremu rozkładowi masy świetnie trzymał się drogi na zakrętach co spowodowało, że ciężko było go dogonić. Po zajęciu Francji podczas II Wojny Światowej wiele wyprodukowanych egzemplarzy trafiło na front i było użytkowana przez niemieckie siły. Po wojnie z tego modelu Citroëna chętnie korzystało UB oraz milicja.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Warszawa 200 (okres produkcji 1951-1973 r.)

Popularne auto osobowe lat 50., 60. i 70. w Polsce.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Wołga 21 (lata produkcji 1956-1970)

Wołga 21 jest następcą produkowanej w fabryce GAZ „Pobiedy” - GAZ M20. Doceniona była za stylistykę oraz komfort jazdy, jednak montowane w niej silniki były paliwożerne. W polsce Wołgi pozostawały marzeniem dla szarych obywateli, poruszali się nimi urzędnicy państwowi, MO, tajne służby,oraz ze względu na komfort podróżowania wykorzystywane były jako taksówki.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

FSO Warszawa 204 sedan (okres produkcji 08.1964-1973)

Popularne auto osobowe lat 60., 70. i 80. w Polsce. Wersja rozwojowa modelu M20, produkowanego na radzieckiej licencji „Pobiedy” Warszawy można było spotkać także w sąsiednich krajach, gdzie trafiały jako towar eksportowy. Dostępne były również w krajach odleglejszych (Turcja, Kuba, Kolumbia czy nawet Chiny). Warszawy prócz rynku cywilnego znalazły także zastosowanie w roli taksówek czy radiowozów Milicji Obywatelskiej.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Wołga 24 (lata produkcji 1967-1985)

Czarna Wołga - czyli GAZ 24 to legendarny samochód z okresu PRL-u. Kiadyś siał postrach na ulicach, dziś wśród młodych ludzi budzi podziw. Wołga model 24 produkowana była w latach 1967—1985 w Gorkach w ZSSR. Uznawana za pojazd klasy średniej, czarnymi Wołgami jeździli głównie wysoko postawieni, dyrektorzy fabryk i dygnitarze.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Wołga 24 milicja (lata produkcji 1967-1985)

Czarna Wołga - czyli GAZ 24 to legendarny samochód z okresu PRL-u. Kiadyś siał postrach na ulicach, dziś wśród młodych ludzi budzi podziw. Wołga model 24 produkowana była w latach 1967—1985 w Gorkach w ZSSR. Uznawana za pojazd klasy średniej, czarnymi Wołgami jeździli głównie wysoko postawieni, dyrektorzy fabryk i dygnitarze.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Polski Fiat 125p (lata produkcji 1967-1991)

Samochód osobowy produkowany na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie na Żeraniu. Wprowadzony jako następca przestarzałej Warszawy 223/224. Początkowo podstawowym silnikiem była czterocylindrow jednostka o pojemności 1300cm3, w późniejszych latach stosowano głównie silnik o pojemności 1500cm3. Wraz z wygaśnięciem licencji w 1983 roku zmieniono nazwę na FSO 125p. Łącznie wyprodukowano prawie 1,5 mln Fiatów 125p, z czego około 500 tysięcy przeznaczono na eksport.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Polski Fiat 125p (lata produkcji 1967-1991)

Samochód osobowy produkowany na licencji Fiata w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie na Żeraniu. Wprowadzony jako następca przestarzałej Warszawy 223/224. Początkowo podstawowym silnikiem była czterocylindrow jednostka o pojemności 1300cm3, w późniejszych latach stosowano głównie silnik o pojemności 1500cm3. Wraz z wygaśnięciem licencji w 1983 roku zmieniono nazwę na FSO 125p. Łącznie wyprodukowano prawie 1,5 mln Fiatów 125p, z czego około 500 tysięcy przeznaczono na eksport.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Syrena 105 L (lata produkcji 1972-1983)

Samochody Syrena początkowo produkowano w Fabryce FSO na Warszawskim Żeraniu, jednak po wprowadzeniu modelu 105, produkcję przeniesiono do FSM w Bielsku Białej. Model z oznaczeniem "L", wprowadzono w 1974r, od moedelu bazowego odróżniał się dźwignią zmiany biegów przeniesioną z kierownicy na podłogę, oraz dźwignią hamulca ręcznego przeniesioną między fotele kierowcy i pasażera. Na bazie Syreny powstało wiele ciekawych prototypów, jednak komunistyczne władze, nie dopuszczały do rozwoju tego pojazdu.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Kadett C (lata produkcji 1973-1979)

Samochód osobowy o klasycznym układzie napędowym - silnik z przodu, napęd na tylne koła. Silnik 1,2 był podstawową jednostką napędową, jednak Opel zadbał o możliwość wyboru wśród wielu pojemności, połączonych ze skrzynią zarówno manualną jak i utomatyczną. Kadett C występował w różnych wersjach nadwozia takich jak:

- dwu i cztero drzwiowy sedan (limo)
- coupe
- hatchback (city)
- kombi (caravan)
- oraz z częściowo składanym dachem (aero)

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Polski Fiat 126p (lata produkcji 1973-2000)

Licncyjna wersja włoskiego Fiata 126 produkowana była w FSM w Bielsko-Białej, następnie także w Tychach. W Polsce wyprodukowano w sumie ponad 3,3 miliona egzemplarzy. Był jednym z najczęściej spotykanych aut na przełomie lat 80./90. Popularne określenie „maluch”, zostało oficjalną nazwą tego modelu od 1997 r.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Polonez Milicja (lata produkcji 1978-1986)

Służba Polonezów w Milicji Obywatelskiej rozpoczęła się już w 1978 roku, co prawda były to pojedyncze sztuki, ale w latach 80. stawał się podstawowym radiowozem. Od wersji cywilnych odróżniały się przede wszystkim wyposażeniem. Polonezy milicyjne posiadały sygnały dźwiękowe o zmiennych tonach, niebieski błyskowy sygnał świetlny wraz z galeryjką, i podświetlonym napisem MILICJA, megafony, dwa lusterka oraz halogeny. Jeśli chodzi o wnętrze to tam znalazła się radiostacja i wzmacniacz do megafonów.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Kadett D (lata produkcji 1979-1984)

Wprowadzenie do produkcji nowego Kadetta w 1979 roku (o 5 lat później niż Golfa) było ważnym wydarzeniem w historii firmy Opel: po raz pierwszy, po osiemdziesięciu latach budowania samochodów osobowych, firma zdecydowała się na zastosowanie przedniego napędu. Nadwozie tego nowego Opla o długości nie przekraczającej 4 metrów, nawiązywało sylwetką do największych samochodów Opel Monza i Opel Senator. Nowy model „dysponował” kilkoma wersjami nadwozia, różnym wyposażeniem, oraz wieloma silnikami: o różnych pojemnościach i mocach.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

BMW E32 730i (lata produkcji 1986-1994)

Samochód klasy luksusowej, w roku 1987 zajął 3 miejsce w plebiscycie na samochód roku. Jednostki napędowe stanowiły jedynie silniki benzynowe o pojemnościach od 3 do 5 litrów E32 wyposażone było w najnowsze technologie, najbogatsze wersje posiadały telefon, lodówkę, elektrycznie sterowane i podrzewane fotele przednie oraz tylne, dwustrefową klimatyzacje, systemy parkowania, kontroli trakcji, zmiany twardości zawieszenia, webasto, tempomat, domykanie szyb oraz szyberdachu, komputer pokładowy wskazujący wiele parametrów i wiele innych.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Polonez Caro / Caro plus (lata produkcji 1991-2002)

Polonez był produkowany od 1978 r., jako następca „Dużego Fiata”, odziedziczył po nim większość rozwiązań technicznych, takich jak: zmodyfikowane silniki, tylny most, układ hamulcowy oraz zawieszenie. W polonezie zastosowano nowe „skośne” skrzynie biegów 4-ro i 5-cio biegowe. Nowością było 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback. W 1991 roku wprowadzono wersję po liftingu czyli Poloneza Caro.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Copyright © BLITZTEAM. All rights reserved.