Zündapp DBK 250 (okres produkcji 1938-1940)

Firma Zündapp była przed II Wojną Światową drugim co do wielkości produkcji wytwórcą motocykli na świecie. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszego roku produkcji tego modelu. Jest to lekki motocykl o pojemności 250 ccm, który znalazł zastosowanie zarówno na rynku cywilnym, jak i wojskowym. Model ten występował tylko w wersji Solo (bez wózka bocznego).

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Replika motocykla BMW R71 (okres produkcji 1938-1941)

Replika niemieckiego motocykla wykorzystywanego przez armię niemiecką w czasie II Wojny Światowej. Był jednym z najczęściej spotykanych motocykli w armii niemieckiej. Użytkowany często w patrolach miejskich, jako obstawa kolumn transportowych lub eskorta kolumny pojazdów wiozących wojskowych wyższego szczebla. Na polu walki wykorzystywany również do zwożenia rannych.
Motocykl przystosowany także do scen kaskaderskich typu „kładzenie motocykla”, poprzez zamontowane orurowanie zabezpieczające motocykl przed poważnym uszkodzeniem.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S cysterna (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-3600S ambulans (okres produkcji 1938-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym.(większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.
Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

DKW F8 (okres produkcji 1939-1942)

Dkw F8 był kolejnym modelem serii F, które kojarzone są „przeciętnym Kowalskim” lat 30’ i 40’ choć wg dostępnej wiedzy było w latach swojej świetności uważane za auto klasy średniej. Pojazdy te jeździły także jako taksówki (dopóki nie wprowadzono regulacji dotyczących taksówek – po Wojnie wymogiem było 4-drzwiowe nadwozie). Model ten był jednym z ostatnich pojazdów osobowych z tak dużym udziałem drewna w składzie konstrukcji. Ciekawostką jest także dermatoid pokrywający znaczną część nadwozia.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Mercedes L4500A (okres produkcji 1939-1945)

Prezentujemy Państwu model popularnej ciężarówki z II Wojny Światowej o podwyższonej ładowności oraz właściwościach jezdnych (napęd 4x4). Pojazd ten dostosowany był do przewozu 30 żołnierzy w pełnym ekwipunku, oraz cięższego zaopatrzenia (ładowność pojazdu 4,5 tony). Produkowany był w wielu wariantach nadwoziowych. Na takich samochodach montowano także działka przeciwlotnicze i stosowano także napęd gąsienicowy (maultier).

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Kapitan (okres produkcji 1939-1950)

Jak sama nazwa wskazuje Opel Kapitän był przeznaczony dla ludzi na wyższych stanowiskach (w domyśle zamożnych). W czasie trwania II Wojny Światowej wiele tych pojazdów „służyło” w armii niemieckiej, a poruszali się nim wyżsi rangą wojskowi. Znalazł zastosowanie w jednostkach Wehrmachtu, SS, Abwehrze oraz Gestapo. Auto było przed Wojną również sprzedawane w Polsce, dzięki licencji na montaż Opli w Warszawskich zakładach Lilpop Rau i Loewenstein. Pojazd ten był wzorcem dla konstruktorów „Pabiedy”, na którą wykupiliśmy licencję produkując pod własną marką Warszawę „garbuskę”.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-6700A (okres produkcji 1940-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym (większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.

Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Opel Blitz 3,6-6700A strażacki (okres produkcji 1940-1944)

Podstawowa i najpopularniejsza niemiecka ciężarówka w kategorii ładowności do 3 ton. Blitz trafił na każdy front działań niemieckiej armii – od Rosji po Afrykę. Produkowany w wielu wariantach nadwoziowych np. karetki, pocztowozy, bankowozy, autobusy, więźniarki, wozy strażackie, warsztaty polowe, wozy-radiostacje, cysterny, platformy pod działka p.lot., także z napędem gąsienicowym oraz 4x4 oraz zasilane gazem drzewnym (większość z nich posiadamy także w swojej ofercie). Po wojnie z deficytu ciężarówek polskiej produkcji oraz wielu pozostawionych w Polsce egzemplarzy, pojazdy te używane były przez UB lub prywatnych przedsiębiorców.

Pojazd używany był w celu transportu:
- wojska
- więźniów
- zaopatrzenia
- broni
- zrabowanych kosztowności i dzieł sztuki

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Jeep Willys MB (okres produkcji 1941-1945)

Podstawowy samochód osobowo-terenowy armii amerykańskiej w okresie II Wojny Światowej. Równie popularny pośród pozostałych armii państw Aliantów. Willysami poruszali się także polscy żołnieże w służbie PSZ zarówno na wschodzie jak również zachodzie. Na mocy programu Lend-Lease pojazdami tymi jeździli także żołnierze armii rosyjskiej. Po II Wojnie światowej często wykorzystywany przez UB.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Renault AHS (okres produkcji 1941-1947)

Po przejęciu fabryki przez III Rzeszę wyprodukowano 23000 egzemplarzy dla niemieckiej armii. Renault AHS jest książkową „budą” powieści pt. „Kamienie na Szaniec” Aleksandra Kamińskiego, który wspomniał markę pojazdu transportującego więźniów na przesłuchania pomiędzy aleją Szucha a Pawiakiem. W Mauzoleum Walk i Męczeństwa znajdują się archiwalne zdjęcia ukazujące ten właśnie model ciężarówki więziennej. Właśnie z tego typu ciężarówki odbijano więźniów w słynnej „Akcji pod arsenałem”.

www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl www.blitzteam.pl

Copyright © BLITZTEAM. All rights reserved.